Вчені знайшли дивний екзомісяць: він більший за Землю і на ньому може бути життя

Міжнародна група астрономів знайшла у даних космічного телескопа “Кеплер” нове небесне тіло. Вчені вважають, що це екзомісяць, супутник позасонячної планети. Об’єкт назвали Kepler-1708 bi. Він знаходиться в системі планети Kepler-1708 b і обертається навколо зірки, трохи схожої на Сонце, на відстані 1,6 а . Сама планета Kepler-1708 b, навколо якої обертається екзомісяць, схожа на Юпітер. Вся система знаходиться на відстані близько 5700 світлових років від Землі.

Попередня оцінка показала, що Kepler-1708 bi є газовим об’єктом, трохи меншим, ніж Нептун. Зазвичай супутники планет набагато менші за Землю, але новий екзомісяць настільки великий, що вчені вважають його кандидатом на проживання. Результати дослідження опубліковані у журналі Nature Astronomy. Автори роботи зазначають, що їхні результати ще треба перевірити.

Планету та її місяць відкрили транзитним методом, вивчивши зміни у світності зірки Kepler-1708. Щоб знайти супутник, вчені проаналізували базу даних з більш ніж 4 000 екзопланет, виявлених космічним телескопом НАСА «Кеплер», що вже «вийшов на пенсію». Після попереднього аналізу астрономи зосередили увагу на 70 екзопланетах, серед яких був і Kepler-1708 b.