Українців позбавлять грошей, якщо вони не пояснять звідки вони взялись

Починаючи з 1 вересня українські громадяни отримають унікальну можливість добровільно задекларувати власні доходи, раніше приховані від держави. Зробити це можна буде цілком легально, без будь-яких негативних наслідків чи законного покарання. Дана державна кампанія є ініціативою Президента України Володимира Зеленського та покликана не лише поповнити бюджет додатковими надходження, а й створити рівні умови для всіх платників податків.

Плюси добровільного декларування

Існує кілька вагомих причин скористатися унікальним шансом від держави та узаконити свої приховані заощадження. У першу чергу, декларування статків надасть можливість вільно розпоряджатися коштами, не боятися «засвітити» їх та отримати санкції від контролюючих органів. Зокрема громадянин зможе розмістити свої заощадження у банку, придбати дорогу річ чи нерухомість, не пояснюючи податковій, звідки у нього взялися гроші.

Ще одним плюсом Закону №1539 є те, що задекларувавши свої неявні доходи особа отримає гарантію від держави на звільнення від будь-якої відповідальності за порушення приписів податкового законодавства. Більше того, джерела отримання цінностей, що декларуються, можна і не розкривати.

Додайте GSMinfo до джерел у Google News Щоб бачити наші публікації у своїй стрічці новин

Добровільне декларування дозволять не всім

Не всі українці матимуть право на добровільне декларування своїх доходів. Під дію закону не підпадають активи, що мають кримінальне походження або були отримані у вигляді хабаря.

Також не можна буде задекларувати кошти, які походять із країни-агресора, або розміщені на рахунках такої держави.

[tie_full_img] [/tie_full_img]

Правила та ставки

Задекларувати приховані від податкової доходи можна буде протягом року – із 1 вересня 2021 року до 1 вересня 2022 року. Податкові ставки у цей період будуть наступними:

  • 5% – для валюти і майна, які перебувають в Україні;
  • 9% – для закордонних активів;
  • 2,5% – для облігацій внутрішніх державних позик.

Деякі активи можна взагалі не декларувати, наприклад:

  • власну квартиру метражем до 120 кв. м;
  • власний будинок до 240 кв. м;
  • особистий автомобіль, що не використовується у комерційних цілях;
  • приватизовану земельну ділянку.

Громадяни, які не узаконять вчасно свої приховані доходи, ризикують отримати чимало неприємностей. Адже Кабмін вже готує законопроект, за яким усі витрати громадян контролюватимуться податковою. Регулятор співставлятиме витрати й офіційні доходи громадян, а в разі суттєвих розбіжностей у цифрах – буде вимагати пояснень.

Поділитися цією статтею