У 2026 році для ФОП зміняться податки та ліміти доходів

У 2026 році в Україні очікується зростання податкових відрахувань та лімітів доходів для фізичних осіб-підприємців (ФОП). Це пов’язано з ухваленням проєкту Державного бюджету на 2026 рік, який передбачає збільшення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму.

За словами податкового консультанта Михайла Смоковича, з 1 січня 2026 року:

  • мінімальна заробітна плата становитиме 8647 грн;
  • прожитковий мінімум для працездатних осіб — 3328 грн.

Зростання цих показників безпосередньо вплине на фінансові зобов’язання підприємців.

Додайте GSMinfo до джерел у Google News Щоб бачити наші публікації у своїй стрічці новин

Як зміняться податки для ФОП

Відповідно до нових даних, єдиний податок та єдиний соціальний внесок (ЄСВ) будуть розраховуватися за новими ставками:

  • Єдиний податок для ФОП 1 групи: зросте до 332,80 грн щомісяця (у 2025 році — 302,80 грн).
  • Єдиний податок для ФОП 2 групи: становитиме 1729,40 грн щомісяця (у 2025 році — 1600 грн).
  • Єдиний соціальний внесок (ЄСВ) для всіх груп: зросте до 1902,34 грн на місяць, що складає 5707,02 грн на квартал (у 2025 році — 1760 грн та 5280 грн відповідно).

Варто зазначити, що військовий збір для ФОП 1 та 2 груп становитиме 864,70 грн щомісяця. Ці показники, як нагадує експерт, є сталими і не змінюються протягом року.

Нові ліміти доходів

Разом із податками зростуть і ліміти річних доходів для підприємців. Це дасть змогу бізнесу масштабуватися, не змінюючи групу оподаткування:

  • Для ФОП 1 групи: ліміт зросте до 1 444 049 грн (раніше — 1 185 700 грн).
  • Для ФОП 2 групи: ліміт збільшиться до 7 211 598 грн (раніше — 5 921 400 грн).
  • Для ФОП 3 групи: ліміт зросте до 10 091 049 грн (раніше — 8 285 700 грн).

Ці зміни є частиною проєкту державного бюджету та мають на меті адаптувати податкову систему до економічних реалій, що змінюються.

Поділитися цією статтею
Exit mobile version